Kleurrijke salade

Bij voorkeur natuurlijk alles biologisch. Logisch.

– 8 blaadjes van krop sla

– Tomaat (Ik haal zelf meestal de natte binnenkant eruit)

– Lente-/ bosui

– Kleine gele ui

– Halve avocado

– Verse blaadjes basilicum

– Pompoenpitten

– Verse gemalen lijnzaad

– Himalaya of Keltisch zeezout

– Olijfolie Vierge (mag lekker royaal, goede vetten!)

– Sap van een limoen

Zelf gooi ik alles in een grote saladebak. Met als laatste limoensap en olijfolie. Snij alles met een steakmes in hapklare brokken. Prik vervolgens met vork telkens het perfecte hapje 😉

Dit soort recepten zijn eigenlijk slechts om inspiratie op te doen. Op den duur word je vanzelf creatief met de dingen die je in huis hebt. Zorg elke dag voor een andere smaaksensatie door verschillende toppings en kruiden te gebruiken. Eet bewust, wéét wat je eet. Geniet ervan..!

Liever meerdere porties op een dag, dan drie keer hele grote portie per keer. Als je namelijk teveel in een keer eet, kan de maag niet genoeg maagzuur aanmaken om alles te verteren. Dan blijft het eten onverteerd. Dat kan voor een opgeblazen gevoel zorgen, constipatie, vermoeidheid, acne en een ontwikkeling van bacteriën naar schimmels. En dat laatste wil je zeker niet.

Uiteraard heeft goed kauwen en langzaam eten een positieve werking op het spijsverteringsstelsel. In je mond, met het speeksel, begint de verwerking al.

Enjoy!!!

Advertenties