Slowjuicer: Groene Bleekselderij Smoothie

Hoe groener, hoe beter. Dat blijkt wel met de volgende smoothie. Ik heb hiervoor bleekselderij, limoen, avocado, komkommer en verse munt gebruikt. Uiteraard kan je hiermee volop variëren.

Slowjuicer: Een hele, gewassen, bleekselderij in twee centimeter stukjes gesneden en een sappige limoen met de schil eraf door de juicer. De bleekselderij in niet al te grote stukken aangezien het een vezelachtige structuur heeft. En als er wat wit aan de limoen blijft, is het niet erg. bleekselderij

Blender: Halve avocado, 1/3 komkommer (bij niet biologisch, geschild), verse munt blaadjes en een pinch Himalaya of Keltisch zeezout. Het sap uit de slowjuicer erbij en blenden maar.

Je kunt de verse munt vervangen door verse basilicumblaadjes. Verse munt zorgt namelijk voor verkoeling in het lichaam, wat niet altijd prettig is in de winter. Je kan er wat chilipoeder erbij doen voor een meer pittige sensatie.

Als ik bleekselderij in de slowjuicer doe, doe ik vaak meteen twee bossen (en twee limoenen). De ene helft gebruik ik meteen en de andere helft bewaar ik voor de volgende dag. Dankzij het limoensap blijft het wat langer goed dan normaal.

Voordelen van bleekselderij op een rijtje:

Bleekselderij is zo gezond omdat er veel vitamines inzitten. Zo zit er veel vitamine C en vitamine B in. Het is belangrijk om genoeg vitamine C binnen te krijgen, dit heeft je lichaam nodig om een goede weerstand op te bouwen. Daarnaast helpt het je gezond te blijven, omdat de vitamine een anti-oxidant is die je beschermt tegen allerlei schadelijke factoren. Ook vitamine B is belangrijk om het lichaam gezond te houden.

Naast deze vitamines bevat bleekselderij ook veel kalium. Ook dit is een erg belangrijke voedingsstof voor het lichaam. Het helpt bij het voorkomen van een (te) hoge bloeddruk en heeft het als effect dat je zenuwstelsel en spieren goed blijven functioneren.

Ook is het eten van bleekselderij gezond omdat het een cholestorol-verlagende werking heeft.

Advertenties