Salade met massala wokgroenten

Dit is een makkelijke manier om aan je portie bladgroenten te komen zonder weer meteen een salade te maken. Het is niet alleen lekker, maar met de kennis erachter dat het goed voor je lichaam is, wordt het nog lekkerder! Ik gebruik zoveel mogelijke alkalische ingrediënten. Hier wordt je lichaam blij van en geeft je de nodige energie.

Benodigdheden:

Kokosolie

Spinazie of rucola OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Verse koriander

– Aubergine

– Winterpeen

– Courgette, paprika of broccoli

– Olijfolie Vierge/ Extra Virgin

Verse gember

– Knoflook

Hindostaanse Massala

– Himalaya of Keltisch zeezout

– Chilipeper (Ik koop meestal een zak chilivlokken bij de toko en vermaal het met de koffiemaler. En ik bewaar het in een gerecycled glazen potje. En het staat bij mij op de plank met de rest van de potten waar ik pitten en zaden in bewaar)

– Optie: Pompoenpitten of sesamzaadjes en/ of chiazaden

Was de spinazie of rucola in je slacentrifuger, samen met de blaadjes koriander. Ik gebruik ongeveer 8 steeltjes koriander, maar niet iedereen kan makkelijk aan de smaak wennen. In dat geval misschien maar een paar steeltjes om te proeven. ik was eigenlijk altijd mijn bladgroenten, ook al staat op de zak dat het al gewassen is. Gooi het daarna in je grote saladebak.

Was alle groenten en snij het in kleine stukjes. De gember en knoflook mag wat fijner dan de rest.

Bak dan eerst de gember en knoflook in de kokosolie. Daarna de aubergine erbij.

Na vijf minuten mag de wortel en de andere groenten erbij. Breng het op smaak met massala (een flinke eetlepel), zout en chilipoeder.

Dit alles mag dan over de salade. Je kan nog wat olijfolie overheen doen, en eventueel de zaden en pitten.

Advertenties